•  

    Já nezobu, já dýchám

    Neurol, Lexaurin a jiné oblbováky jsou skvělým pomocníkem, když se chcete utlumit, nechat oblbnout a možná i zbavit objektivního úsudku (pod vlnou utlumení je vám všechno jedno). Nechci napadat užívání těchto léků, v některých těžkých a traumatických chvílích mají zajisté své opodstatnění. Ale mám pocit, že se z nich dnes tak trochu stává běžná součást našich domácích lékárniček, a tak jako při prvních příznacích chřipky saháme po Paralenu, jakmile na nás začne jít stres, zobneme si toho kouzelného oblbováku. Existují ale i jiné způsoby, jak se zbavit stresu a nemusíme při tom do sebe cpát zbytečnou chemii. 

    Zcela narovinu, mluvím z vlastních zkušeností. Brala jsem Neurol po traumatickém zážitku, tam mi pomohl, ale po pár dnech jsem ho vysadila, jelikož jsem nechtěla být dál oblbnutá jeho účinky. S realitou bylo potřeba se smířit, zpracovat ji a jít dál. V tomto případě to fungovalo skvěle.

    Zažila jsem si ale i chvíle, kdy jsem měla tendenci uchýlit se k Neurolu (dokonce jsem v tom byla od lékařů podporována), protože jsem nezvládala méně závažné situace. Stres v práci, stres ve vztahu, hádky, rozchody, hořící termíny, špatné vztahy na pracovišti… Tento článek není o tom, z jakého důvodu tyto situace v mém životě byly, je o tom, jak si okamžitě pomoci a nemuset sahat po Neurolech a jiných tlumidlech, ani prožívat nepříjemné projevy stresu. Ten nejlepší lék na stres máme totiž všichni v sobě - stačí se soustředit na dech. 

     

    Dlouhý dech místo malého prášku

    Uznávám, že v některých situacích je obtížnější se zklidnit. Sama v těchto chvílích používám metody z terapií EFT a kvantovky. Pokud vás zajímají právě tyto metody, ráda vám je ukáži osobně.

    1. Nyní se pohodlně usaďte, ideálně na nějaké neutrální nebo k meditaci určené místo. Už to vás totiž přenese myšlenkami trochu lepším směrem.
    2. Seďte rovně, narovnejte záda, vztyčte hlavu, zatáhněte bradu. Nebuďte křečovití, uvolněte se. Pokud je vám to příjemné, zavřete oči.
    3. Nejprve si nahmatejte hrudní kost, volně dýchejte a rukou lehce poklepávejte na brzlík (nachází se za horní částí hrudní kosti). Počítejte do 30. Tímto cvičením harmonizujete energii v těle a další postup bude efektivnější. 
    4. Začněte dýchat a počítat dechové cykly (nádech a výdech). Nejprve počítejte od 1 do 10. Až uděláte 10 cyklů, začněte počítat od 10 do 1 a pak zase od 1 do 10. Dohromady tedy uděláte 30 dechových cyklů. Dýchejte pomalu a zhluboka (do břicha). Soustřeďte se jen na počítání a na dech. Vnímejte jak do těla přichází vzduch, kudy proudí a pak jak z těla odchází.
    5. Nyní zařadíme lehké cvičení vycházejí z EFT. Nahmatejte si oblast pod klíčními kostmi a začněte ji lehce proklepávat prsty. K tomuto cvičení je potřeba zařadit i afirmace – např. „jsem klidný/á“, „jsem tady a teď“, „cítím se stále lépe“, „je mi dobře“. Pokud je stres silnější začněte nejprve afirmacemi, které vám pomohou nechat ho odejít – např. „rozpouštím všechno napětí“, „nechávám odejít všechen stres“, „zbavuji se všech obav“, „rozpouštím všechnu nervozitu“ apod. Afirmace formulujte vždy v přítomném čase a bez záporu.
    6. Opět zopakujte dýchaní dle potřeby. Obvykle stačí 10 dechových cyklů.
    7. Nyní se pořádně protáhněte, klidně i zívněte, otevřete oči a vypijte sklenici vody.

     

    Toto jednoduché dechové cvičení je první pomocí, pokud cítíte, že ne vás jdou nervíky. Skvěle se hodí před meetingem, vystoupením, zkouškou apod... zkrátka na takový ten "běžný" stres, který vás může přepadnout. V případě závažnějších problémů je vhodné řešit situaci vždy s odborníkem. 

    Chcete si vyzkoušet dechové či jiné terapeutické metody pod zkušeným dohledem a naučit se další antistresové fígle? Neváhejte mě kontaktovat.

     

    Krásný a pohodový den

    Lucka

Komentáře

  • (no comments)

Post Comments